Choď na obsah Choď na menu

Pápež o potrebe SVETLA, ktoré vedie

Pápež vyzýva k trpezlivosti  / voci sexuálnych škandálov/

Pope Leo XIV asks Rupnik accusers to be patient | EWTN News

 

12.4.2024

 

ZASTAVUJTE VOJNU, DET! Ježiš

Vojnu zastavíte, len ak sa podriadite Božej vôli VO VŠETKOM.

Úplne vo všetkom. Som TEN? KTORÝ MILUJE!

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=pIOadxtyNgw

 

https://www.youtube.com/watch?v=R-Dg1fFv0mg

 

 

Homília pápeža 3.11.2025 o temnote nihilizmu a potrebe SVETLA,

o kontemplácii našej neistoty a nespravodlivosti a svelle súhvezdí,

https://www.tvlux.sk/archiv/play/homilie-svateho-otca-2511

 

 

Lead me, ....

https://www.youtube.com/watch?v=1f4z1fnUqXM&list=RD1f4z1fnUqXM&start_radio=1

 

 

 

Zástancovia filozofického smeru NIHILIZMU nepatria obvykle medzi kresťanov a preto sú tými,

za ktorých sa cirkev modlí aj fatimskou modlitbou.

 

Nihilizmus odmieta morálne hodnoty. Reaguje skepticky a pesimisticky.

Nemecký filozof Friedrich Nietsche je známy popieraním ZMYSLU ŽIVOTA, spochybňuje  univerzálne právdy.

Preslávil sa aj v Rusku cez Turgenevov román Otcovia a deti.

Prejavom nihilizmu je aj existenciálna kríza.

Vedie k apatii, k strate záujmov. Strata ,motivácie: " Načo sa snažiť."

Nihilizmus však môže maˇt aj pozitívny dopad, keď človek " hľadá..".

 

Nihilizmus a kresťanstvo sú z podstaty v rozpore, pretože nihilizmus popiera existenciu hodnôt, významu a cieľa, zatiaľ čo kresťanstvo je založené na viere v Boha ako zdroji hodnôt, morálky a večného života. Nihilizmus vníma ľudský život bez akéhokoľvek vyššieho zmyslu, zatiaľ čo kresťanstvo ho chápe ako súčasť Božej večnej plnosti. Filozofické poňatie nihilizmu, ako ho napríklad formuloval Nietzsche, je tiež postavené na odmietnutí kresťanských hodnôt a naznačuje koniec kresťanskej éry, čo je v priamom protiklade s kresťanským svetonázorom.

NITZCHE vsak preferoval PRINCIP MOCI, ktorý definoval ako POCIT ŽIVOTA. Kult moci bola jeho veľká vášeň!

S kultom moci sa spája kult osobnosti.

Kult osobnosti je veřejné rituální uctívání významné politické osobnosti, které je založeno na adoraci, vyjadřování nejvyšší úcty autoritě a vyznávání její nadpřirozené výjimečnosti, která má podobu kultu „boha“ světského náboženství.

Kult moci, agresivity a dominancie je v dnešnej dobe populárny.

KATECHIZMUS

 Spoločenskou povinnosťou kresťanov je rešpektovať a prebúdzať v každom človekovi lásku k pravde a k dobru.

Táto povinnosť od nich vyžaduje, aby iným dávali poznať kult jediného pravého náboženstva, ktoré pretrváva v katolíckej a apoštolskej Cirkvi.

Kresťania sú povolaní, aby sa stali svetlom sveta.

Cirkev takto predstavuje Kristovu kráľovskú moc nad celým stvorením a osobitne nad ľudskou spoločnosťou.

898 „Laici (2105) majú na základe vlastného povolania hľadať Božie kráľovstvo tak, že sa starajú o časné veci a usporadúvajú ich podľa Boha… Je teda ich osobitnou úlohou tak osvetľovať a usporadúvať všetky časné veci, s ktorými sú úzko spätí, aby sa vždy diali a zveľaďovali podľa Krista a boli na chválu Stvoriteľa a Vykupiteľa.“

 

854 Cirkev na základe svojho poslania „kráča spolu s celým ľudstvom a prežíva so svetom ten istý pozemský údel a je akoby kvasom a dušou ľudskej spoločnosti, ktorá sa má obnoviť v Kristovi a pretvoriť na Božiu rodinu“. Misionárske úsilie vyžaduje teda trpezlivosť. (2105) Začína sa ohlasovaním evanjelia národom a skupinám ľudí, ktoré ešte neveria v Krista; pokračuje vytváraním kresťanských spoločenstiev, ktoré majú byť znamením Božej prítomnosti vo svete, a zakladaním miestnych cirkví; dáva podnet procesu inkulturácie, aby sa evanjelium vtelilo do národných kultúr; (204) a nebudú jej chýbať ani neúspechy. „Pokiaľ ide o ľudí, spoločenstvá a národy, [Cirkev] sa k nim dostáva a preniká k nim iba postupne, a tak ich začleňuje do katolíckej plnosti.“

https://www.youtube.com/watch?v=8fNjEgbsNmI&list=RD8fNjEgbsNmI&start_radio=1

 

 

63 Izrael je kňazský Boží ľud, (204, 2801) nad ktorým „sa vzýva meno Pánovo“ (Dt 28,10) . Je to národ tých, čo „boli prví, ku ktorým Pán [náš Boh] prehovoril,“ národ „starších bratov“ v Abrahámovej viere. (839)

 

204 Boh sa zjavoval svojmu ľudu postupne a pod rozličnými menami, (63) ale až zjavenie Božieho mena Mojžišovi v teofánii horiaceho kríka na začiatku exodu (východu z Egypta) a zmluvy na Sinaji sa ukázalo základným zjavením pre Starú i Novú zmluvu.

2801 Keď hovoríme Otče „náš“, dovolávame sa novej zmluvy v Ježišovi Kristovi, spoločenstva s Najsvätejšou Trojicou a Božej lásky, ktorá sa prostredníctvom Cirkvi rozprestiera na celý svet.