Choď na obsah Choď na menu

Sv.Ján Vianney povedal:

 

Prevzaté z internet.stránok:

 

Sv.Ján Vianney povedal:

Ak pociťujeme, že strácame naše požehnanie,priazeň, musíme dôsledne sa začať modliť

NOVĚNU K DUCHU SVATĚMU a prosiť Ducha svätého o VIERU a LÁSKU....

 Saint John Vianney states that “when we feel we are losing our fervour, we must instantly make a novena to the Holy Spirit to ask for faith and love….” 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Father Faber adds:

“[The Holy Spirit]”has some very special gifts, seven in number, with which he works in souls; they are marvelous tools, undreamed possibilities of grandeur of soul, unsurpassed forms of beauty, working miracles with our nature without doing violence to them; by them we touch, and taste, and relish, what we know by faith” (F.W. Faber, Notes on Doctrinal and Spiritual Subjects,Vol. 1, p.80).

Otec Faber dodáva: „[Duch Svätý]“ má niekoľko veľmi zvláštnych darov, v počte sedem, s ktorými pôsobí v dušiach; sú to úžasné nástroje, netušené možnosti vznešenosti duše, neprekonateľné formy krásy, ktoré robia zázraky s našou prirodzenosťou bez toho, aby na nich robili násilie; nimi sa dotýkame, ochutnávame a vychutnávame to, čo vieme vierou“

(F.W. Faber, Notes on Doctrinal and Spiritual Subjects, zv. 1, s.80).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maintain a Special Devotion to the Great Prayer to the Holy Spirit, Veni Creator Spiritus

Comment
Pray the Veni Creator Spiritus! In his book Mystics and Saints, the saint expert, Bert Ghezzi, states: “I have noticed an intriguing thread running through the lives of several mystics we have observed. God touched them in extraordinary ways when they prayed the Veni Creator Spiritus, the ancient hymn to the Holy Spirit.” 

Bert Ghezzi is the author of twenty books, including Voices of the Saints, Mystics and Miracles, and Sacred Passages. He holds a Ph.D. from the University of Notre Dame and currently resides in Winter Park, Florida

Prostredníctvom posväcujúcej milosti prijatej pri krste Duch Svätý skutočne a skutočne prebýva v našich dušiach. Preto vo vnútornej modlitbe je konečným cieľom obísť sprostredkované alebo symbolické poznanie a ísť priamo k Duchu Svätému (konečným výsledkom je vstup do mystickej modlitby, ktorá je v konečnom dôsledku milosťou). KKC pojednáva o vnútornej modlitbe pod názvom „Kontemplatívna modlitba“ v odsekoch 2709-2719. Aj klasika svätej Terézie z Avily, Vnútorný hrad, podrobne rozoberá prax vnútornej modlitby. Pri pokuse o túto formu modlitby je rozumné mať duchovného vodcu. Kontemplatívna alebo vnútorná modlitba sa líši od meditácie v tom, že meditácia zahŕňa diskurzívne obrazy a symboly, ktorými sa kontemplatívna modlitba snaží prekročiť diskurzívne alebo symbolické poznanie a ísť priamo k Bohu. Na začiatok tejto metódy modlitby by som odporučil krátku knihu s názvom Progress in Divine Union od otca Raoula Plus.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Modlite sa VENI CREATOR SPIRITUS!

Bert Ghezzi, ktorý je vaj odborníkom na svätcov, vraví: 

"Spozoroval som, že v časoch veľkého zla, ktoré prežívali vo svojich životoch niekoľkí mystici,

Boh sa ich dotkol mimoriadnym spôsobom, keď sa modlili VENI CREATOR SPIRITUS,

starobylý hymnus k Duchu svätému."

Bert Ghezzi je autorom asi 2O kníh, vr. Hlasy svätcov, Mystici a zázraky a Svaté urývky.

Študoval na Uni Notre Dame a žije na Floride.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In True Devotion to Mary Saint Louis De Montfort states the following:

“The more the Holy Ghost finds Mary , His dear and inseparable spouse, in any soul, the more active and mighty He becomes in producing Jesus Christ in that soul, and that soul in Jesus Christ” (#20).

Sv.Ludvíg z Motfortu vo svojom diele: Pravá úcta k Márii píše: 

Čím častejšie nachádza Duch svätý v akejkoľvek duši Ducha svätého, ktorého Nevestou Panna Mária je, tým aktivnejšie a mocnejšie začne skrze Ducha svätého v tejto duši pôsobiť Ježiš a v Ježišovi  tým mocnejšie účinkuje táto duša.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Panna Mária je od Nepoškvrneného Počatia Nevestou Ducha svätého / podľa zjavenia ct. Márie z Agredy/ a modlitbou k Neveste Ducha svätého, si vyprosíme milosti a priazeň tejto tretej Božškej osoby.

Príď Duchu svätý, príď, na mocný príhovor Panny Márie, Tvojej nepoškvrnenej Nevesty!

Strelná modlitba podľa zjavení tal.kňaza don Gobbiho

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 Encyklika Jana Pavla II. o Duchu svätom:

Katolicka cirkev na Slovensku (kbs.sk)

-----------------------------------------------------------------------

Vstúpovať  priamo k Duchu svätému 

Prostredníctvom POSVACUJÚCEJ MILOSTI, ktorú sme obdržali PRI KRSTE Duch svätý je činný v našich dušiam.  Vo VNÚTORNEJ MODLITBE je konečným cieľom obísť sprostredkované a symbolické poznávanie Ducha svätého, lebo sa vstupuje do priameho kontaktu s Duchom svatým s konečným cieľom vstúpiť do MYSTCKEJ MODLITBY.  Sv.Terézia Avilská podrobne rozobverá prax vnútornej modlitby vo svojom diele. Kontemplatívna alebo vnútorná modlitba sa líši od meditácie. Nepotrebuje predstavy, symbolické vedomosti a priamo prichádza do kontaktu s Bohom.

KKC 2709-2719.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Katechizmus:

2670 „Nik nemôže povedať: (683) ‚Ježiš je Pán,‘ iba ak v Duchu Svätom“ (1Kor 12,3) . Vždy, keď sa začíname modliť k Ježišovi, Duch Svätý nás priťahuje na cestu modlitby svojou predchádzajúcou milosťou. (2001) Keďže nás učí modliť sa, pripomínajúc nám Krista, ako by sme sa nemali modliť aj k nemu samému? Preto nás Cirkev povzbudzuje, aby sme každý deň vzývali Ducha Svätého, najmä na začiatku a na konci každej dôležitej činnosti. (1310)

„Ak sa netreba klaňať Duchu Svätému, ako ma [potom] zbožšťuje krstom? Ak sa mu však treba klaňať či ho netreba uctievať?“