POKRYTECTVO
Prečo Ježiš karhal židovské duchovenstvo a aké ostré odsúdenie vyniesol nad týmito pokrytcami?
Ježiš im na to odpovedal: „Prečo ma skúšate, pokrytci?“
Ježiš označil náboženských vodcov, ktorí žili v jeho dňoch, za ‚pokrytcov‘ a povedal im: „Vhodne o vás prorokoval Izaiáš, keď povedal:
Tento ľud ma ctí svojimi perami, ale ich srdce je odo mňa ďaleko vzdialené.
Ježiš to vyjadril týmito slovami: „Keď dávaš dary milosrdenstva, netrúb pred sebou, ako to robia pokrytci... aby ich ľudia oslavovali.
(Marek 7:13) Ľudia vo všeobecnosti si týchto mužov veľmi vážili, no Ježiš ich nebojácne odsúdil ako slepých vodcov a pokrytcov.
Ježiš im na to odpovedal: „Prečo ma skúšate, pokrytci?“
(Kolosanom 1:15) Napríklad Matúš 23. kapitola hovorí o siedmich beda, ktoré Ježiš otvorene oznamoval proti náboženským pokrytcom v tej dobe.
Pokrytci, viete skúmať vonkajší vzhľad zeme a oblohy, ale ako to, že neviete skúmať tento zvláštny čas?“
Podľa Ježišových slov mali takíto pokrytci „svoju plnú odmenu“.
XY sa nechcel podobať pokrytcom, ktorí položili Ježišovi otázku o platení daní, a preto sa naučil konať bez postranných úmyslov nielen v kontakte so spolukresťanmi, ale aj so všetkými ľuďmi.
Keď máme správny postoj, budeme poslúchať Ježišovo nabádanie: „Teda keď dávaš dary milosrdenstva, netrúb pred sebou, ako to robia pokrytci v synagógach a na uliciach, aby ich ľudia oslavovali.
Ježiš im na to odpovedal: „Prečo ma skúšate, pokrytci?“
Preto Ježiš na niektorých náboženských pokrytcov uplatnil Božie slová:
„Nadarmo ma však uctievajú, lebo vyučujú ako náuky ľudské príkazy.“ (Matúš 15:9)
Grécke slovo pre „pokrytca“ sa môže vzťahovať na „herca, ktorý hrá nejakú úlohu“.
Preto Ježiš odvážne odhaľoval týchto náboženských pokrytcov a hovoril im, že ich spôsob uctievania je márny.
Nebuďte ako znalci Zákona a farizeji, ktorých Ježiš odsúdil ako pokrytcov:
„Preto konajte a zachovávajte všetko, čo vám hovoria, ale nekonajte podľa ich skutkov, lebo hovoria, ale nekonajú.“
Ježiš povedal, že títo pokrytci nevojdú do Božieho Kráľovstva.
Farizeji v starých dobách milovali pravidlá; nahromadili ich veľké množstvo a vytvorili zástup pokrytcov.
"Slusne" vyjadrovanie : Nepoviem, že tento muž je pokrytec, ale poviem, že si protirečí.
(Lukáš 6:12–16) Povzbudzoval aj svojich učeníkov, aby sa modlili osamote, ale oni počuli jeho verejné modlitby a videli, že nie je ako náboženskí pokrytci, ktorí sa modlia, aby ich ľudia videli.
Clovek z radov nezištných ľudí, ktorý už akosi prirodzene sám od seba hovorí pravdu, lebo to tak robí odjakživa, sa zrazu stane hrozbou pre tých druhých, ktorí svoje osobné aj profesionálne vystupovanie kamuflujú do šedých bublín klamstiev a poloprávd.
Ježiš povedal zástupom a svojim učeníkom: „Zákonníci a farizeji zasadli na Mojžišovu stolicu. Preto robte a zachovávajte všetko, čo vám povedia, ale podľa ich skutkov nerobte: lebo hovoria, a nekonajú" (Mt 23,2-3).
Farizeji sa pokladali za učiteľov a vodcov národa, za vzor, ktorý sa má nasledovať. Preto ich Ježiš v starostlivosti o ľudí verejne karhá a napomína, keď ich nazýva "slepými vodcami" (por. Mt 23,24), ktorí môžu priviesť ľudí do nešťastia.
Ježiš je Boh a keď volí túto cestu napomínania, aj keď sa zdá byť tvrdá, je zaiste správna, aby farizejov upozornil na pýchu, ktorá je koreňom zla, brzdou v napredovaní v duchovnom živote.
Ježiš nás vystríha, aby sme sa nestali nezdravými kresťanmi.https://www.homily-service.sk/archiv/?zobrazit=text&tema_id=4402
| Farizej - prislusnik zidovskej rady |
|
Farizej -POKRYTEC- v dnesnom pouzivani |
|
http://rkc-stetsko.cz/nejsi-take-farizej-tri-znamky-farizejstvi-v-dnesni-dobe/ se na sociální scéně objevují nové typy „strážců víry“ s úžasně silnou dogmatikou, doprovodnými zákazy myšlení a mluvení a velmi rychlým dělením lidí na dobré nebo špatné. Chceme to, co je dobré, snažíme se a jsme vzdělaní. Máme hodnoty, které chceme bránit, a to právem. Pokud se někdo podívá na farizeje v době Ježíše, musí uznat, že i oni měli dobré důvody, aby s extrémní péčí dohlíželi na zachování své kultury a hodnot |
| Pokud vaše spravedlnost nebude mnohem větší než spravedlnost zákoníků a farizeů, nepřijdete do nebeského království (Mt 5, 17,20) |
|
O mytnikovi a farizejovi https://farnostvitaz.sk/2011/04/exercicie_less_than_i_greater_than_xxvi_cast_less_than_i_greater_than/ Modlitba farizeja nie je rozhovorom s Bohom, nie je vôbec určená pre Boha. V tejto modlitbe farizej uisťuje sám seba, presadzuje sa vo svojich vlastných očiach a chváli sám seba. Táto modlitba nie je nijakým prejavom úcty voči Bohu: „Ďakujem Ti, Bože, že nie som ako ostatní!“ To nie je ozajstná vďaka Ozajstná modlitba je predovšetkým úctivý a vďačný postoj pred Bohom, je to rozhovor s ním. Farizejova reč je rozhovor so sebou samým: ja, ja, ja. Farizej hovorí viac sebe a sám pre seba, než pred Bohom k Bohu. Modlitba ako nedbanlivý rozhovor je bezmyšlienkovité opakovanie slov, alebo rovno chvastanie sa. Nepreniká k Bohu. ... Aký zmysel by malo opakovať modlitby, ktoré Boh neprijíma, alebo ktoré sa mu rovno protivia?
JÁN KRSTITEĽ prehovoril k FARIZEJOM a SADUCEJOM- Matus 31 V tých dňoch vystúpil Ján Krstiteľ, ktorý hlásal v judskej púšti: 2 „Kajajte sa, lebo sa priblížilo nebeské kráľovstvo. — 3 Je to ten, o ktorom bolo povedané ústami proroka Izaiáša:
|